středa 7. března 2018

RECENZE – Osmý příchod syna

Autor: Petr Hroch Binder
Nakladatelství: Klika
Rok vydání v ČR: 2018
Počet stran: 228
ISBN: 978-80-88088-91-2

Anotace:
Tomáš je normální kluk, vlastně muž a někdy také táta. První syn se mu narodil ve dvaceti letech, poslední v šedesáti. Každý v jiné době, v jiné rodinné situaci. Ke každému ho pojí jiné pouto. Ale všechny miluje.
Osmý příchod syna je o lásce, nenávisti, nevěrách, vzestupech i pádech. Příběh jednoho člověka, který se snaž
í být tátou, ale moc mu to nejde. Snaží se být manželem, ale také nic moc. A zjevně nechce ani neubližovat…
Přesto se nevzdává.
Vždy je poněkud nad věcí, trochu furiantský a do všeho jde naplno. Mockrát si nabije nos, ale nelituje.
Tomáš S. prostě žije nadoraz.

Jak se píše v anotaci, Tomáš je úplně normální kluk. Je úspěšný spíše na poli pracovním než osobním. Jak se s vervou vrhá do práce, tak stejně šíleně skáče do vztahů a zase z nich ven. Celý prostředek knihy mě neskutečně iritoval. Chvílemi jsem měla pocit, že knihu prostě odložím a nedočtu. Proč ztrácet čas čtením o záletech nějakého floutka, který si myslí, že je největší Casanova v dějinách? Samozřejmě ho v tomto přesvědčení samy některé ženy utvrzovaly, když se mu do postele vyloženě cpaly. Ale překonala jsem se a četla dál. Tomáš postupně dospěl ve zralého muže a došel k potřebě se usadit. Začal více přemýšlet o lidských hodnotách, věnovat se dětem a vnoučatům, i když myslím, že všech těch přešlapů, kterých se dopustil, nijak zvlášť nelitoval. Přesto se asi díky nim posunul a vyzrál. Chvílemi litoval, že nevychovával své nejstarší syny, ale minulost se vrátit nedá. Snažil se vše alespoň vynahradit svým nejmladším dětem.


Musím říct, že předešlá autorova kniha se mi líbila mnohem víc. Nerada píši negativní dojmy, ale tento příběh mně jako čtenářce celkem nic nepřinesl. Dvě třetiny knihy pojednávají o nevěrách, záletech a neustále jsem měla chuť s hlavní postavou zatřepat. Vcelku mě bavil rozjezd příběhu, kdy se Tomáš zamiloval, nastoupil do své první práce a snažil se uživit svou novou rodinu. Stejně tak mě bavil i závěr knihy, ale ty ostatní stránky mezi tím (v podstatě většina) mi nedala vůbec nic. Možná jsem tam jenom já nenašla něco hlubšího, nevím. Váhám, zda knihu doporučit. Snad mužským čtenářům, ti možná budou mít na hlavního hrdinu jiný náhled než žena.

O autorovi:
Petr Hroch Binder se narodil v roce 1971 v Sokolově. Od svých dvou měsíců žije v Praze. Veřejnosti je známý především jako poutník Hroch, prošlapal pěšky Českou republiku, ale také část Evropy, a o své pouti napsal knihu Putování Hrocha. Setkal se s mnoha lidmi včetně papeže. Zisk z knihy rozdělil na projekty jako záchrana památek, domov seniorů a léčebny.
Vedle psaní knížek a divadelních her pro děti se věnuje oživování dobových řemesel – znalost historie vnímá jako velmi důležitou podmínku pro kvalitní rozvoj jednotlivce i společnosti. 

Hodnocení: 69%

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji autorovi Petrovi H. Binderovi. Knihu můžete zakoupit zde.


2 komentáře:

  1. Tahle kniha nevypadá jako něco, co bych běžně četla. Na druhou stranu jsem nedávno dala šanci něčemu obdobnému a čtivost, kteoru kniha oplývala vynahradila to, že nebyla tématicky úplně mojí srdeční záležitostí. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To už se mi taky kolikrát stalo a proto nikdy neříkám nikdy. Ovšem tato knížka mi moc nesedla, bohužel. Ale tak stane se :)

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥