RECENZE – Slibuji ti, Annabelle

Originální název: Echoes from Afar
Autorka: Tamara McKinley
Překlad: Hana Černá
Počet stran: 312
ISBN: 9788075434234

Přehnaná otcova přísnost donutí mladičkou Annabelle utéct z domova do Paříže. Tady prožívá nádherně bezstarostný čas, bohémská atmosféra města jí učaruje a navíc zde potká osudovou lásku, charismatického malíře Henriho. Do jejich životů krutě zasáhne válka. Henri odjede na frontu, Annabelle nemá peníze na vlastní obživu a ještě k tomu čeká dítě…

Annabelle odešla z domova, ale její otec má dlouhé prsty a znepříjemňuje jí život i nadále. Když přijde o práci, objeví se matka a s ní překvapivé řešení. Pošle Annabelle za svou sestrou světa do bohémské Paříže. Město jí učaruje a s ním i nový život. Je tak rozdílný než v Anglii. Dočká se také velké lásky. Jelikož se Annabelle nepodaří sehnat v Paříži místo ošetřovatelky, v jazykovém testu nezískala totiž plný počet bodů, rozhodne se, že s milovaným Henrim a jeho kamarádem opustí Paříž a odejde do Španělska, kde zuří válka a každá pomocná ruka ve zdravotnictví se vítá. Válka však krutě zamíchá osudem mladých lidí.

Toto je vlastně přiblížení děje z první poloviny příběhu, z let 1936-37. Dále potom autorka své vyprávění nasměruje o osmnáct let dále, do konce padesátých let. Do Paříže se pro změnu na studijní pobyt vydává Bellina dcera Eugenie. Minulost, která dosud v klidu spala, se však rozhodne, že ještě neřekla poslední slovo.

Na novinku od Tamary McKinley jsem se hodně těšila a musím říct, že jsem malinko zklamaná. Čekala jsem emotivní, srdceryvný a hluboký příběh, ale o tom se mi v první polovině knihy mohlo jen zdát. Autorka úplně nevyužila svůj potenciál a to je škoda. Ve svém vyprávění klouzala po povrchu, vůbec příběh nerozpracovala do hloubky. Vždy, když došla k nějaké zajímavé situaci, zvratu, místo aby děj rozvedla, v podstatě ho jenom naťukla a šla dál. Mohla z námětu vytěžit mnohem víc. I co se týče postav, jsem měla pocit, že by je autorka dokázala čtenáři více přiblížit a lépe charakterizovat. Naštěstí druhá polovina knihy byla pro mě už zajímavější, děj plynul svižněji, nenudila jsem se jako chvílemi v první části. Kniha je tedy lepší průměr, ale žádná pecka. A že napsat pecku autorka umí, o tom jsem se již přesvědčila.

Přestože já cítím z příběhu trochu zklamání, knihu můžu doporučit. Pokud přemýšlíte o knižním dárku pro svou blízkou dušičku, zkuste třeba tuto novinku z nakladatelství Alpress s nádhernou obálkou.

Tamara McKinley je anglická spisovatelka thrillerů a rodinných ság. Narodila se v australské Tasmánii, ale jelikož ji od šesti let vychovávala babička, musela ji následovat při odchodu do Anglie, kde dokončila dívčí školu v Sussexu. Do Austrálie se stále ráda vrací.
Vzpomínky z dětství na babičku, příbuzné a rodnou Austrálii jsou pro autorku inspirací k psaní románů. Zpočátku své literární kariéry se snažila vydávat thrillery, přesto postupně přešla k psaní australských rodinných ság. Knihy jsou velmi oblíbené, běžně se stávají ve světě bestsellery, překládají se do více než patnácti jazyků o výtiscích až 4 milionů na každý titul.
Tamara McKinley je autorkou romantické série Oceana, a samostatných knih například: Letní bouřka, Poslední valčík, Sasanka, Vinohrad, Krajina snů, Vzdálený přístav atd.

Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji nakladatelství Alpress. Knihu zde můžete zakoupit.