RECENZE – Znamení osudu

Originální název: Die Spur des Maori-Heilers
Autorka: Laura Walden
Překlad: Bohumila Kučerová
Počet stran: 352
ISBN: 9788075434159

Líza s Richardem se vystěhovali na Nový Zéland, jenže manželství s násilníkem je pro ni nesnesitelné. Útěchu, pochopení a lásku najde Líza v náruči Ronga, polovičního Maora. Narození jejich syna Rufuse se však pro oba milence stane osudovým mezníkem a je otázkou času, zda se někdy někdo dozví strašlivou pravdu…

Marie a Amélie jsou sestry kolem čtyřicítky, které si však vůbec nerozumí. Marie viní sestru z matčiny smrti, protože ona řídila auto před onou osudovou nehodou. Navíc jsou obě sestry jako oheň a voda. Marie je nespoutaná, dlouho nevydrží na jednom místě, cestuje. Amélie vede rodinný podnik, je typický workholik, až se dostane na pokraj nervového zhroucení. Marie se právě vrátila z cest po Indii a chystá se do Jižní Ameriky. Babička ji však žádá, zda by nemohla  odjet na Nový Zéland a zjistit něco o její sestře Líze, která před více než sedmdesáti lety odešla na Nový Zéland se svým mužem. A přestože Anně slíbila, že si ji později vezme k sobě, přestala s ní zanedlouho komunikovat. Marie babičce slíbí, že se o to pokusí. Nakonec odlétá se svou sestrou, která po kolapsu dostala nařízené pracovní volno. Tudíž se Amélie rozhodla, že se vydá za exotikou, odpočine si a třeba k sobě s Marií najdou po letech odcizení cestu. I když Marie není vůbec nadšená ze sestřiny společnosti,  odcestují spolu. Mají před sebou tedy obě velikou výzvu a navíc musí vypátrat osud babiččiny sestry Lízy, jejich pratety.

Kniha Znamení osudu pro mě byla prvním čteným kouskem od autorky. Zpočátku jsem se nemohla úplně začíst. Vztahové, rodinné a přátelské propletence pro mě občas byly zmatečné. Ale postupem četby jsem do příběhu pronikala hlouběji, vztahy si utřídila a toužila po tom, rozplést všechny ty záhady, které se rojily ať už v linii z minulosti kolem Lízy nebo v současné době kolem Marie a Amélie. Ke konci příběhu jsem opravdu hltala stránku za stránkou a nemohla jsem se odtrhnout.

Děj autorka vypráví z několika pohledů. Linie z minulosti vyprávěná Lízou, je psána v první osobě. Současná dějová linka je vyprávěna v osobě třetí ať už z pohledu Amélie či Marie, pouze například subjektivní myšlenkové pochody uvádí ich-formou.

Knihy z nakladatelství Alpress mě celkově baví i z toho důvodu, že se příběhy velmi často odehrávají v dalekém exotické prostředí. Znamení osudu jsem si i přes počáteční těžkosti oblíbila a určitě se časem pustím do další autorčiny knihy. Pokud hledáte knihu plnou napětí, vztahových tajemství a romantiky, navíc umocněnou exotickými dálkami a prolínáním současnosti a minulosti, určitě sáhněte po Znamení osudu.

Laura Walden pochází z Německa. Narodila se v roce 1964. Po studiu práv strávila jako právní čekatelka řadu měsíců na Novém Zélandu. Zdejší prostředí ji natolik uchvátilo, že po návratu začala psát barvité reportáže. Od nich nebylo daleko k nápadu, aby se Nový Zéland stal místem děje jejího románu. Po nějaké době se vzdala původně vysněné advokátní profese, stala se novinářkou a autorkou scénářů. Pokud nyní Laura Waldenová nepobývá na Novém Zélandu, žije s rodinou v Hamburku.

Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji nakladatelství Alpress. Knihu zde můžete zakoupit.