sobota 19. srpna 2017

Prázdninový knižní tag

 Přeji všem krásnou sobotu, přestože je dnes maximálně zamračená a uplakaná. Ale i toho deště je někdy zapotřebí.


I když se mě prázdniny již spoustu let netýkají, rozhodla jsem se sepsat prázdninový tag, který jsem našla u Mermaidky na knižním blogu.

1. Čteš o prázdninách více nebo méně než během roku?
V létě každopádně méně. Je krásné počasí, takže mě to láká spíš ven, do přírody, na výlety. Jako jedna z mála (nejspíš) na dovolené nečtu. Nedokážu se soustředit, myšlenky mám rozlítané všude možně, a tak to nelámu, o dovolené si prostě užívám nové prostředí, zážitky a knihu odkládám.

2. Když si vybavíš prázdniny, jakou knihu si s nimi spojíš?
Okamžitě mě napadla kniha Na ostrově od T. G. Graves. Né, že bych knihu četla o prázdninách, to si myslím, že jsem četla v jiném ročním období, ale odehrává se o prázdninách na krásném exotickém místě a moc se mi líbila. Byť jde o celkem klišoidní téma mladý student a starší učitelka, příběh mi klišoidní nepřišel, naopak jsem si ho moc užila.

3. Kolik jsi schopná si vzít knih na dovolenou?
Jak jem psala v bodě 1., o dovolené nečtu. Vezmu si tedy maximálně jednu, kdyby náhodou se něco změnilo a měla jsem chuť se začíst.

4. Čteš o prázdninách povinnou četbu?
Tak povinná četba se mě už dlouho netýká, ale klidně bych si teď něco z té klasiky přečetla, kdybych měla chuť. Ovšem jako student jsem k povinné četbě měla velkou averzi.


5. Preferuješ klasické knihy (papírové) nebo e-knihy?
Jednoznačně za mě klasika. Miluju papírové knihy, jejich krásné obálky, povedená grafická zpracování. To mi čtečka nenahradí. 

6. Jakou knihu bys ráda viděla zfilmovanou?
Nepřemýšlela jsem dlouho a přejela si pár přečtených knih za poslední dobu. A moc ráda bych viděla jako film Můj život v jeho tlapkách. Kniha mě nadchla a film by byl najisto úžasný.

7. Kdyby jsi měla možnost prožít den s nějakou knižní postavou, jaká by to byla?
Tak to je zapeklitá otázka. Já jsem tak trošku praštěná, většinou mě totiž přitahují postavy, které se nějak vymykají, jsou jiné, ujeté a tak podobně :) Možná bych ráda poznala detektiva Jacka Cafferyho z knih Mo Hayder ☻

8. Které místo z knih bys ráda navštívila?
Docela ráda čtu knihy, které se odehrávají na některých místech Austrálie či Nového Zélandu, ale také sever mě láká či malebná Provance. Ale nějaké úplně konkrétní místo, město či snad budova, mě nenapadají.

Tak to jsou moje momentální odpovědi, jak se říká na první dobrou. U některých otázek bych samozřejmě po delším přemýšlení vymyslela spoustu dalších odpovědí, ať už třeba u zfilmovaných knih a nebo knižních postav.

Líbil se vám tag? Stihnete ho do konce prázdnin vypracovat také? Ráda si vaše odpovědi přeču.


Mějte se krásně a čtěte. Dnes k tomu počasí přímo vybízí.

Vaše Šárka ♥

9 komentářů:

  1. Parádní tag. Také jsem na něj narazila u Mermaidky a už na něm pracuji :)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásný tag :) už jsem si ho také zpracovala, nějak mu nešlo odolat :)

    OdpovědětVymazat
  3. Hezký článek. Do Provence bych se také chtěla podívat. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkný tag, do Provence bych se také hned podívala. A papírové knihy... za mě rozhodně lepší.:) Nakonec jsem ani já tagu neodolala... :)

    OdpovědětVymazat
  5. Super odpovědi. Provence mě vůbec nenapadla při mém zpracování. A hned jak jsem to tu u tebe četla jsem si vzpomněla na Přístav naděje a úžasnou Bretaň a nebo Portofino z Kabinetu milostných dopisů... Nad oběma místy jsem při čtení slintala... No, škoda :(

    OdpovědětVymazat
  6. K povinné četbě má každý averzi, protože je povinná. Já teď zpětně povinné knihy chci číst sama od sebe, ale mít je opět v četbě povinné, peču na to :D

    OdpovědětVymazat
  7. Super tag Šári :) Budeme s Jančí uvažovat :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Pěkný tag :) K čemukoliv, co je povinné (hlavně pokud mají ve svém názvu "staré" nebo "pověsti"), mám lehce averzi - a nejhorší je, když tu danou knihu mám přečíst do určitého termínu. Ať to je sebelepší kniha, neoblíbím si ji. Ale to je zase díky našemu úžasnému vzdělávacímu systému...

    https://majahampeisova.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥