čtvrtek 24. srpna 2017

Můj knižní tip #21

Krásný slunečný den vám přeji :)

Ráno tedy bylo čerstvo, že? Ale ještě se ohřejeme, než nás pohltí sychravý podzim, tak to je prima. Jak nemám ráda velká vedra, tak tyhle poslední dny si budu užívat.

Dnes mám pro vás knižní tip, a nebudeme troškařit a dáme si rovnou tři :)

Jako první mám pro vás novinku z nakladatelství Domino. Pokud jste četli Vdovu, autorku Fionu Barton jistě znáte. Já jsem Vdovu také četla, sice mě úplně nenadchla, ovšem Dítě si ujít nenechám v žádném případě.

Dítě – Fiona Barton
Dvacet let pohřbené hrůzné tajemství. Tři ženy, kterých se bezprostředně týká. A nespočet démonů, které i nyní vyvolává...
Ten starý dům stál v části Londýna, kterou developeři hodlají přebudovat na luxusní čtvrť. Čilý stavební ruch však přeruší nález jednoho z dělníků: pod vrstvou hlíny odkryje kostru malého dítěte, zjevně pohřbeného před mnoha lety.
Novinářka Kate Watersová chce o případu psát, ale brzy pochopí, že ze všeho nejdříve bude třeba zjistit identitu mrtvého dítěte ze staveniště. Při hledání odpovědi na tuto otázku Kate odkrývá spojení se zločinem, který městem otřásl před několika desítkami let: z místní nemocnice bylo tehdy ukradeno novorozeně. Zmizelo beze stopy a jeho rodiče se z této ztráty nikdy nevzpamatovali.
Kate se vyptává dům od domu, proniká do minulosti starousedlíků a postupně splétá nitky příběhu, který je místními považován za největší – a nikdy nevyřešenou – záhadu. Vyslechne si ledacos, ale brzy zjistí, že klíč k rozluštění dávné tragédie skrývají tři ženy. Každou z nich nevysvětlené zmizení novorozeněte silně zasáhlo – a každá z nich je nyní zmítána úvahami, co novinářce říct a co si navždy ponechat pro sebe...

Vypadá to dobře, že? Musíme si však počkat do října, než se kniha objeví na pultech knihkupectví. Dívala jsem se na Goodreads a hodnocení vypadá zatím lépe než Vdova, tak uvidíme, jestli nás autorka mile překvapí. Věřím, že ano.

Jako další knihu jsem vybrala novinku populárního autora Anthonyho Doerra s názvem O dívce Grace. Od autora jsem četla Zeď vzpomínek, a přestože nejsem moc na povídky, tyto jsem si užila a autorův styl mě oslovil. Doma na mě čekají ještě jeho další dvě knihy.

O dívce Grace – Anthony Doerr
David Winkler, tichý chlapec okouzlený nestálostí počasí a posedlý sněhem, žije na Aljašce ve městě Anchorage. Někdy vidí události ještě předtím, než se stanou ‒ muže s krabicí na klobouky srazí autobus, sám David se v supermarketu zamiluje do krásné ženy. Sen o tom, že se mu nepodaří zachránit svou malou dceru při záplavách, ho naprosto zdrtí. Odjede tisíce mil daleko, opustí svou rodinu, domov i budoucnost, aby vyplnění tohoto snu zabránil. Na ostrově v Karibiku, kde skončí sám a bez peněz, navíc netuší, jestli jeho dcera přežila a jestli mu manželka útěk kdy odpustí, mu poskytne přístřeší rodina s mladou dcerou. A právě ta ho nakonec probudí zpět k životu a přiměje ho hledat všechny, jež opustil. Doerrovy postavy jsou plné smutku a nenaplněných tužeb, ale také laskavosti. Jeho pochopení pro lidskou slabost je až neuvěřitelně jímavé.



Anotace slibuje silný příběh. Na knihu si však musíme počkat také do října. Vydává nakladatelství Moba.

A do třetice mě zaujal román Dcery strážce majáku od kanadské autorky Jean E. Pendziwol. Autorka je mi absolutně neznámá. Na Goodreads jsem koukala, že napsala spoustu dětských knih. Ovšem Dcery mají dost vysoké hodnocení takže by vám kniha neměla ujít.

Dcery strážce majáku – Jean E. Pendziwol
Elizabeth ztratila zrak. Už nemůže číst knihy, které miluje, ani nevidí obrazy, jež dojímaly její duši, ale pořád jí zbývá bystrá mysl a prázdnotu, způsobenou slepotou, vyplňuje hudba. Když se na ztroskotané lodi najdou deníky jejího otce, požádá o pomoc dospívající delikventku Morgan, která v rámci trestu za sprejerství koná obecně prospěšné práce v domově pro seniory, kde Elizabeth žije. Mezi oběma ženami při práci na dešifrování knih vznikne nečekaný vztah; obě upoutají události, které zaznamenal strážce majáku na ostrově Porphyry Island před více než 70 lety. Během práce zjišťují, že obě mají s tímto izolovaným ostrovem spojení, že se jejich životů dotklo Elizabethino záhadné dvojče Emily a krásné, i když drsné okolí Hořejšího jezera. Elizabeth však ve vybledlých stránkách otcových deníků nalezne víc tajemství, než tušila, a její vlastní identita se náhle vynoří v novém světle.


Kniha vychází v září u nakladatelství Fortuna Libri, těšte se.

Zaujaly vás dnešní knižní tipy? Napište mi, který nejvíc.

Mějte se krásně a užívejte krásného počasí.

Vaše Šárka ♥

10 komentářů:

  1. Zajímavé tipy, láká mě ta poslední kniha :) A navíc o nakladatelství Fortuna Libri už jsem dlouho neslyšela, tak se divím, že od nich něco vyjde :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, taky jsem o Fortuně hodně dlouho neslyšela. Tak snad bude kniha povedená, podle anotace to vypadá, že by mohla :)

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. To teda jo, však už ji mám u Domina objednanou k recenzi :))

      Vymazat
  3. Vdovu mám doma a pořád na mě čeká, ale už se k ní blížím, jupí :D
    Ale Dítě vypadá mnohem lépe!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem zvědavá, co na Vdovu řekneš. Já čekala trochu víc, ale čtivé to bylo. Tak jsem zvědavá na Dítě :)

      Vymazat
  4. Zaujalo mě to Dítě :) Vdova mě také nenadchla, ale tak uvidíme :) A krásná obálka :)

    OdpovědětVymazat
  5. Mně se Vdova líbila, takže se na Dítě opravdu moc těším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já měla asi moc velká očekávání. Což je fakt blbý, protože hodně často pak bývám trochu zklamaná a třeba zbytečně. Ale jak to ovlivnit... těžko :))

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥