RECENZE – Sůl do rány

Autorka: Becky Masterman
Překlad: Roman Tilcer
Nakladatelství: Moba
Počet stran: 392
ISBN: 978-80-243-8051-3

„A kde je v tomhle příběhu spravedlnost?“

Brigid Quinnová, bývalá agentka FBI, se šťastně usadila s manželem v Tucsonu a svou rodinu na Floridě moc nenavštěvuje. Jenže její někdejší parťačka, Laura Colemanová – žena, které zachránila život a která zase zachránila život jí –, nyní na Floridě žije. A jakmile Laura zavolá kvůli případu, jenž se nevyvíjí dobře, Brigid neváhá nastoupit do letadla.
Laura přerušila službu u FBI a dobrovolně pracuje pro právnickou skupinu, která se snaží dokázat nevinu člověka, jehož čeká trest smrti za vyvraždění rodiny. Je pevně přesvědčená, že odsouzený vraždu nespáchal, zatímco Brigid si tak jistá není – ovšem datum popravy se neúprosně blíží, takže musejí najít důkazy o jeho nevině dřív, než bude pozdě…

Brigid odlétá na Floridu za svými rodiči. Otec onemocněl, a tak by asi měla být jemu i matce oporou, přestože se v Quinnovic rodině nikdy city nijak zvlášť nenosily. Celkově má s rodinou velmi chladné vztahy. Ale udělám tedy jednou, co je správné, a co se ode mě očekává, myslí si Brigid. Navíc má ve Floridě ještě další plány. Ozvala se jí zvláštní agentka Laura Colemanová, se kterou před nějakou dobou pracovala na případu. Od té doby se však neviděly. Laura už nepracuje u FBI. Najal si ji právník Hench, který mimo jiné řeší dovolání odsouzenců. Momentálně pracují na případu Marcuse Creightona, který je odsouzen k trestu smrti a již patnáct let čeká na popravu. Marcus měl vyvraždit celou svou rodinu včetně dětí. Tvrdí však, že je nevinný, a při bližším pátrání vychází najevo, že vyšetřování smrti jeho ženy a zmizení dětí bylo velice rychle vyřešeno, uzavřeno a Marcus odsouzen. Stihne však Laura s advokátem Henchem a za pomoci Brigid, která zná lidi na těch správných místech, najít pádné důkazy o jeho nevině, když do popravy zbývá pouhých pět dní? Brigid má nejdřív pocit, že se do případu Laura pouze přehnaně citově zaangažovala a Marcus svůj čin jistě spáchal, později si tím však už není tak úplně jistá. Začíná vycházet na povrch, že vyšetřování Marcusova případu před patnácti lety bylo pěkně odfláknuto.

Sůl do rány je již třetí knihou, kterou jsem od autorky četla a musím říct, že si mě opět získala. Její příběhy jsou sice psány pomalejším tempem, plynou pozvolně, nicméně autorčin styl mi sedí a hlavní postavu Brigid, svéráznou bývalou agentku FBI, jsem si oblíbila. Je to dáma od rány, která i ve svém věku oplývá vynikající kondičkou a stále budí respekt. Její hlášky nemají chybu a jsou skvělým kořením napínavého děje. Ano, děj je opravdu hodně napínavý, vždyť jde o život možná nevinného člověka. V příběhu nechybí zvraty a dojde i na dojemné pasáže a šokující odhalení

Souběžně s detektivní linkou příběhu sledujeme soukromý život naší hlavní postavy a dozvídáme se, proč rodinné vztahy Brigid, jejích rodičů a bratra nefungují tak, jak by měly.

Celý příběh čtenářům vypráví sama Brigid. Nenajdete zde několik úhlů pohledu, jak je teď ve spisovatelském světě populární. A víte co, vůbec mi to nevadí. Navíc se Brigid v některých pasážích obrací přímo ke čtenáři, což beru určitě jako plus.

Já osobně knihu doporučuji. Bavila jsem se, byla jsem napnutá, nenudila jsem se, prostě Becky Masterman má u mě další palec nahoru. Obálka knihy ladí s předešlými ze série, to chválím. Pouze se v textu objevuje dost překlepů, což je škoda. Jinak překladu nelze nic vytknout, věty nejsou kostrbaté a naprosto dávají smysl.

Pokud máte tedy chuť na napínavou detektivku s prvky thrilleru, na hlavní hrdinku v podobě energické a svérázné agentky ve výslužby s břitkým jazykem, určitě po této knize sáhněte.

Becky Masterman žije v Tucsonu v Arizoně. Získala magisterský titul z tvůrčího psaní na Floridské atlantské univerzitě. Přes den se věnuje práci v nakladatelství zaměřeném na forenzní vědy a po nocích píše stylové thrillery. Její knihy byly sedmkrát nominovány na ocenění za nejlepší thriller, a to včetně cen Edgara Allana Poea a Gold Dagger, a publikovány v jedenácti zemích světa. Sůl do rány, třetí román s hrdinkou Brigid Quinnovou v hlavní roli, je mistrovským pokračováním románů Běsni a zuř a Boj se tmy.
(čerpáno z obálky knihy)

Hodnocení: 87%

Za poskytnutí recenzního výtisku vřele děkuji nakladatelství Moba. Knihu můžete zakoupit zde