úterý 17. října 2017

Knižní přírůstky – říjen #1

Přeji vám krásný den, milí přátelé knihomolové :)

Než se pustím do psaní recenzí, čekají tady na ně totiž dvě přečtené knihy, tak vám sepíšu nejprve rozbalovačku. A jak jsem včera avízovala na FB, rozbalovačka také nebude jen jedna. Knih nových zde mám víc a nechci je natlačit do jednoho óbr článku.

Takže dnes tady mám tyto tři krasavice. 


Když jsem zjistila, že je opět v knihkupectvích k mání kniha Byl jsem Mengeleho asistentem, okamžitě jsem si ji musela pořídit. Knihu jsem četla, ale moc mě mrzelo, že jsem ji měla pouze půjčenou z knihovny. Tak teď už ji vlastním a jsem moc ráda. Knihu určitě doporučuji, na blogu najdete i recenzi. Je to zatím nejsilnější a psychicky nejtěžší kniha, jakou jsem na téma holokaustu četla.

Byl jsem Mengeleho asistentem – Miklos Nyiszli
Autor, lékař z oblasti Sedmihradska, byl jako maďarský žid deportován v roce 1944 do Osvětimi, kde strávil osm měsíců. Díky své odbornosti a znalosti němčiny byl při selekci vybrán Josefem Mengelem, aby prováděl pitvy obětí jeho zrůdných experimentů. Jako prominentní vězeň poznal zblízka nelidské praktiky „anděla smrti“ při pseudovědeckém výzkumu dvojčat i nepopsatelné peklo, které představovala práce tzv. sonderkomand v krematoriích. Hned po válce (1946), možná jako jeden z prvních, Nyiszli vydal své svědectví knižně. Nejde o literární zpracování v pravém slova smyslu, spíš o šokující, naléhavý deník, psaný s jediným záměrem: podat zprávu světu. Tak jako mnozí ani on dlouho „své přežití nepřežil“, deset let po osvobození umírá na infarkt. Kniha byla přeložena do mnoha světových jazyků a rovněž zfilmována (Šedá zóna, 2001).


A další dvě knihy jsem si pořídila za výhru na Megaknihách. Něco málo jsem si doplatila a už mám obě doma.

Od Michaela Robothama jsem zatím četla vše, co u nás vyšlo, tudíž jsem samozřejmě musela mít i Střepy. Autor píše skvěle a milovníkům detektivek a thrillerů doporučuji.

Střepy – Michael Robotham
Christina Wheelerová chce skočit z mostu a ani psycholog Joseph O’Loughlin, řečený Joe, jí nedokáže sebevraždu rozmluvit. Později se u Joea doma objeví její dospívající dcera a tvrdí, že není možné, aby se matka dobrovolně zabila tímto způsobem, protože měla panický strach z výšek. Joe se obtížně vyrovnává s tím, že se mu Christine nepodařilo zachránit, a zároveň touží přijít na to, co ji k sebevraždě přimělo. Série vražd ho přivádí na stopu zabijáka, který překvapuje inteligencí i odpudivou zvráceností svého myšlení.

„Střepy jsou psychologický thriller par excellence.“ The Chicago Sun-Times


A když jsem potom přemýšlela, jakou si objednám druhou knihu, volba padla na Barbaru Hannay. Knihu jsem měla na seznamu už dlouho, hodnocení jsou skvělá, takže už je taky u mě :)

Utajená léta – Barbara Hannay
Když Lucy Hunterová náhodně objeví plechovou krabici plnou starých papírů, fotografií a dopisů, začíná se víc dozvídat o životě dědečka Harryho za druhé světové války. Zaujme ji vybledlý obrázek krásné mladé ženy s podpisem ‚George‘ a balíček dopisů převázaný stužkou. Konečně nějaké vodítko k odhalení rodinné historie, o které všichni až dosud záhadně mlčí… Jak se farmář ze severního Queenslandu seznámil se slečnou Georginou Lentonovou z Londýna? Jak ji přesvědčil, aby se s ním vydala do Austrálie a žila s ním na malé zapadlé farmě? Proč nikdo jejich lásce nepřál? A proč jejich setkání i dnes ovlivňuje život Lucy i její matky Rose? Před Lucyinýma očima postupně vyplouvají na povrch city, které odhalují tak pečlivě střežené tajemství. City, které po dlouhé roky stmelovaly, ale i rozdělovaly tři generace její rodiny. Všichni se musí svou vlastní cestou dobrat pravdy, že pravá láska může zdolat i ty největší výzvy. Lucyin příběh je plný zármutku, lásky a hrdinství odehrávající se v krásné divoké australské buši, ale i na jižním skalnatém pobřeží Anglie, zasahující do současnosti, ale i do minulosti.


Četli jste některou z knih, které jsem vám dnes představila? A nebo se určitě chystáte? Napište mi, ráda si vaše komentáře přečtu.

Mějte se krásně a užijte si dnešní slunečné odpoledne.

Vaše Šárka ♥

12 komentářů:

  1. Krásné kousky, první a poslední mám na seznamu už dlouho :) A hned jsem se tě chtěla zeptat, kde jsi sehnala Byl jsem Mengeleho asistentem, než jsem dočetla, že už je zase v prodeji :-o Super, jdu to občíhnout :) Hezké čtení Šári :) :-*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A už jí mám objednanou :) Díky za tip Šári, vůbec bych si nevšimla :)

      Vymazat
    2. Veru, já to taky vůbec netušila, vyskočilo mi to najednou v reklamách někde, tak jsem pak rychle objednala :))

      Vymazat
    3. Skvělé, dokonce i za dobrou cenu, už jí mám v Dobrých objednanou, jen ještě čekám na vydání Belmonda, taťuldovi k narozkám :-)

      Vymazat
  2. Ani jednu knihu jsem nečetla, ale snad se ti obě knihy budou líbit. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ja cetla Byl jsem Mengeleho asistentem, a asi ti Sarko nemusim rikat, ze je to kniha, ktera se opravdu necte lehce. Jinak mne zaujala kniha Utajena leta, rodinne tajemstvi, to je lakave a ta obalka je nadherna :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, je to opravdu velmi těžká kniha, vímě obě :) A u druhé mě hodně zlákala obálka, to je pravda. Měj se krásně.

      Vymazat
  4. Pěkné novinky, toho Mengeleho asistenta také pořídím! Díky za upozornění, že je zase v obchodech :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kristý, určitě pořiď, taky jsem moc ráda, že se objevila :)

      Vymazat
  5. Miluji knihy z období 2. světové války, ale Mengeleho adistrnta se trochu bojím, proto kolem ní jen zdaleka kroužím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, tady po pravdě říkám, že je to fakt náročné čtení, ale dala jsem to. Určitě stojí za přečtení. A věřím, že jednou odvahu dostaneš :)

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥