úterý 22. srpna 2017

Měsíční shrnutí – červenec

Krásný den vám všem :)
Konečně jsem se dokopala k sepsání červencového shrnutí. A jdeme hend na to.
Kolik knih jsem v červenci přečetla? No, na moji bídu v minulých měsících a rovněž teď v srpnu, to ještě docela šlo. Dočetla jsem knihu Poslední výročí od Liane Moriarty, kterou jsem rozečetla na konci června. Dále jsem přečetla Psí poslání od W. B. Camerona, Má ji rád, nemá ji rád od S. J. Bolton, Můj život v jeho tlapkách od Wendy Hilling, Vinu od Věry Kadlecové a rozečetla jsem Lizuchu od Lenky Juráčkové.


Poslední výročí je určitě moc pěkná, oddechová kniha, ale čekala jsem malinko víc. Od autorky jsem četla zatím jen Manželovo tajemství a to se mi líbilo moc. Ale určitě můžu i Poslední výročí doporučit, pokud máte rádi poklidně plynoucí rodinné příběhy, určitě se vám kniha zalíbí. Hodnotila jsem 80% a recenzi si můžete přečíst zde.

Anotace:
Sophii táhne na čtyřicet, a ačkoliv je taková optimistka, že podle své kamarádky Claire nevidí sklenici zpola, ale úplně plnou, už i ji začínají trochu znervózňovat biologické hodiny a nová známost je přitom v nedohlednu. Neudělala chybu, když tak lehkovážně pustila k vodě Thomase, nejhodnějšího muže, jakého kdy poznala? Sophie začíná mít pocit, že její život uvízl na mrtvém bodě, když jednoho dne zjistí, že jí Thomasova mazaná prateta z Ostrova počmáraných blahovičníků ve své závěti odkázala něco tak nečekaného, že tím Sophii jako pohádková kmotřička obrátí život úplně naruby. Grace je krásná ledová královna a má všechno, o čem kdy snila: manžela, který ji miluje, a čerstvě narozeného syna. Jak se s tím ale vypořádá, když vidí, jak se Sophie na oba toužebně dívá? Veronice se v životě nic nedaří a na všechny má dopal. Nejvíc na pratetu Connii za to, že umřela a že do své závěti zahrnula zrovna Sophii! Veronika je odhodlaná závěť napadnout a hnát celou „kauzu“ až před nejvyšší soud. A taky vyřešit záhadu Ostrova počmáraných blahovičníků a napsat o tom knihu!

Psí poslání mě naopak nadchlo. Úžasná kniha, co víc dodat. Přestože je nejen o životě našich čtyřnohých miláčků, ale také o smrti, kniha je to naprosto nádherná. Dostala ode mne 100% a recenzi najdete zde.

Anotace:
Všichni psi jednou přijdou do nebe… Ale nejprve musí splnit své poslání. Autor románu Psí poslání, který si zamilovali čtenáři po celém světě, Bruce W. Cameron je přesvědčený, že jeden pes se může narodit několikrát za sebou, aby se mohl zdokonalovat v rozličných dovednostech a aby mohl čím dál tím lépe chápat člověka. I hlavní hrdina knihy se na svět vrací znovu a znovu. Jeho první pokus dopadá tragicky. Potom hledá smysl života jako neposedný retrívr malého chlapce Ethana. Ani tenhle pokus nemá dlouhé trvání. Když se narodí znovu, nosí v srdci jediné přání – znovu spatřit Ethana, kterého nadevše miluje…

Z knihy Má ji rád, nemá ji rád jsem byla rovněž nadšená. Zpočátku jsem si myslela, že kniha bude „jenom“ dobrá, nakonec mě autorka přesvědčila, že je skvělá. Za mě velké ANO. Hodnotila jsem 98% a pokud vás zajímá recenze na tento thriller, mrkněte zde.

Anotace:
I sérioví vrazi mají své fankluby.
Doktor Hamish Wolfe je sériový vrah, odsouzený na doživotí za únos a vraždu tří dívek. Zároveň je však velmi pohledný, charismatický a nesmírně přesvědčivý. Dostatečně přesvědčivý na to, aby jeho obdivovatelky uvěřily jeho tvrzení o nevině. A dostatečně pohledný a charismatický na to, aby v něm pisatelky dopisů viděly muže svých snů.
Maggie Roseová je jiná: tvrdá, extravagantní a nesmírně úspěšná advokátka. Ujímá se pouze takových případů, které může vyhrát. Nikdo neví, podle jakého klíče si vybírá, snad se řídí neomylným instinktem.
A právě o její pomoc Hamish nyní usiluje. Chce, aby změnila jeho osud. Maggie váhá, ale pak se rozhodne případ převzít. Je přesvědčená, že šarmu svého nového klienta dokáže odolat. Anebo se poprvé ve své kariéře fatálně mýlí?

Také kniha Můj život v jeho tlapkách mě dostala. Úžasný příběh o poutu nemocné ženy a jejího asistenčního pejska. Překrásné. Další psí příběh, který jsem hodnotila 100%. Recenzi si můžete přečíst tady.

Anotace:
Wendy Hillingová trpí vzácnou genetickou vadou označovanou jako nemoc motýlích křídel. Ta způsobuje, že se jí při sebemenším nárazu trhá kůže a naskakují puchýře.
Zlatý retrívr Ted, kterého Wendy spolu s „Psími společníky“ vycvičila, je zřejmě jediným asistenčním psem v Británii, který je oporou osobě postižené touto nemocí. Pomohl jí vrátil sebedůvěru a nezávislost. Wendy se teď na Teda naprosto spoléhá a on už jí zachránil život tolikrát, že to přestala počítat.
Můj život v jeho tlapkách je příběh, který dojme a zahřeje u srdce. Je o vztahu člověka a zvířete, o životě s postižením, o překonávání strastí stejně jako o mimořádných zvířecích schopnostech.
Inspirativní příběh o neobyčejném poutu mezi Wendy a Tedem je současně příběhem o autorčině podivuhodném životě, o její nemoci a celoživotním boji s nepřízní osudu i o tom, jaký převrat v jejím životě Ted způsobil.

Vina je volným pokračování knihy Panenka, kterou jsem četla před několika měsíci a moc se mi líbila. Trošku jsem se obávala,  aby pokračování nebylo slabší, ovšem Věra Kadlecová dokázala, že ne vždy musí být pokračování ve stínu prvního dílu. Panenka i Vina jsou kvalitní, psychologické romány a jistě rovnocenné. Doporučuji. Vina ode mne dostala 95% a recenzi si můžete přečíst zde.

Anotace:
Beata dopsala knihu a chystá se splnit slib daný Evě. Slib je zavazující, posvátný a radost z hotového díla kalí jen nešťastná sebevražda hlavní hrdinky. Rukopis tím získá na ceně, což dojde hned prvnímu nakladateli. Co v knize je však hrozbou pro Ester, co ji plní děsem a hysterickou nenávistí nejen k mrtvé mámě, ale i k Beatě? Proč se třese strachy, že se nadobro znemožní před svým bratrem Arnoštem a kamarádkou Lucií, vyjde-li ta kniha? Do boje s Beatou nastoupí v plné zbroji, ale do hry náhle vstoupí člověk, se kterým nepočítá. Kdo to bude i s čím dalším se musí vyrovnat novinářka Beata, se dozvíte ve volném pokračování Panenky.

A na konci července jsem rozečetla útlounkou knížku Lenky Juráčkové s názvem Lizucha. Smozřejmě ji mám už dočtenou a docela lituji, že nebyla delší. Asi by si to příběh zasloužil, trošku více ho rozpracovat. Ale i tak se mi knížka líbila, autorka píše nádherným, květnatým jazykem. Hodnotila jsem 80% a recenze se připravuje.

Anotace:
Devadesátiletá Lída trpící Alzheimerovou chorobou tráví stále stejné dny v domově důchodců. Zapomněla na všechno a na všechny, uzavřela se. Ve snech se jí však odkrývají spodní vody a vracejí vzpomínky na dětství, na totální nasazení v Německu, na muže, který ji z Reichu odvedl do Československa.
Když už to vypadá, že koloběh Lídina současného života nemůže rozsvítit nic hezkého, a hlavně nikdo blízký, objeví se u ní patnáctiletá Eva s kamarádkou Káťou a tajemným herbářem nalezeným v opuštěném domě...



Vypíchnout NEJ knihu v tomto měsíci snad ani nejde. Měla jsem opravdu šťastnou ruku při výběru. Ani žádné zklamání či průšvih se nekonaly. Takže asi bych tento měsíc to NEJ věnovala třem knihám, nejen jedné. Takže moje tři TOPky za měsíc červenec jsou Psí poslání, Můj život v jeho tlapkách a Má ji rád, nemá ji rád.

Tak to byly mé přečtené knihy a nyní se vrhneme na nové přírůstky. Ó jé, tady se zase potvrzuje nepřímá úměra mezi přečtenými a novými knihami. Hrůza ☻ Ale v červenci se to prostě nedalo jinak. Tolik slevových akcí, návštěva antikvariátu, Levné knihy, no prostě to narostlo do čísla 29. Ale zas to není tak strašné a výjimečné, protože na čísle sedmaadvacet jsem se držela několik měsíců, takže ty dva kousky nejsou žádný velký rozdíl.


Ovšem čeká mě teď období, kdy asi nebude na takovéto obří nákupy, takže budu ráda, že mám doma z čeho vybírat. Zásoby mám vážně na několik let, takže strádat rozhodně nebudu :) Stále také dočítám zásoby recenzáčků, které se mi už před několika měsíci nakupily, takže teď se v jejich objednávání brzdím a malinko větší nálož mě možná čeká v září. Ale nebude to žádná velká hromada. Takže je krásně budu prokládat vlastními knihami. Skoro jsem si to totiž před časem zařídila tak, že se ze čtení stala povinnost a to rozhodně nechci.

Recenzní výtisk jsem si objednala tedy opět pouze jeden jako v červnu.Takže jedna kráska od Laury Walden z nakladatelství Alpress.


Velký nákup z Levných knih... Odolat nešlo, uznejte :))


Velký nákup z antikvariátu na Národní... Tam nešlo odolat vůbec :))


Objednávka z Knižního klubu.


Ztráty a lži jsem si pořídila u Dobrovského za krásnou cenu 99Kč a Danielle Steel asi za 79Kč.


A tady máme jednu výhru Dešťová hůl, jednu knihu, kterou jsem koupila na knihkupectví Papyrus za krásnou akční cenu 99Kč, tuším – Než jsme se poznali, jednu knihu, kterou jsem dostala jako dárek od Kačenky z Knižního večírku, když jsme se sešly v Praze – Pod povrchem a poslední knihu jsem objevila v těch jiných Levných knihách na pardubickém nádraží – Dokonalý manžel. Tyto čtyři knihy jsem vám už nestihla v červenci v přírůstcích ukázat, ale to určitě nevadí. Vidíte je teď tady.


Taky jste se minulý měsíc rozšoupli jako já? Co jsem tak pročítala blogy a sledovala bookhauly na You Tube, tak mám pocit, že červenec nebyl úrodný pouze u mě :)

Mějte se moc krásně a čtěte...

Vaše Šárka ♥

8 komentářů:

  1. Lizuchu mám na seznamu. Z té velké hromady knížek, které sis pořídila bych nejvíce brala Verity.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lizucha je pěkná, autorčin styl mě bavil, jen by mohla být rozpracovanější. Momentálně je k mání v LK za směšných 9Kč.

      Vymazat
  2. Knihu Psí poslání jsem viděla pouze jako film, ale na podobu v knížce se teprve chystám :)

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
  3. S Lizuchou souhlasim Sarko, take bych potrebovala par kapitol navic :-)Ale jinak to byl pekny pribeh se zajimavym tematem vid ?No a ty tve prirustky, to je primo pastva pro oci :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, přesně tak, Lizucha se mi líbila, ale kdyby byla delší, nezlobila bych se :)

      Vymazat
  4. Pekne ses rozjela :-D Hlavne v LK... :-P

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥