čtvrtek 25. května 2017

Knižní přírůstky – květen #2

Krásný den vám všem :)

Nahromadilo se mi teď docela dost nových knížek, takže najdete na blogu postupně několik rozbalovacích příspěvků. Nechci vše nacpat do jednoho článku.

Nedávno mě oslovily dvě naše české autorky, jestli bych si nechtěla přečíst jejich nové knihy. Takové emaily mě vždy hodně potěší, navíc, když vím, že nabídku ráda přijmu, je to můj žánr a tak podobně.

Markéta Harasimová vydala v březnu knihu Poháry touhy. Anotace vypadá zajímavě, takže jsem zvědavá, jak mě kniha, ve které se snoubí i mysteriozní prvky, osloví.


Poháry touhy
Violina minulost je opředena tajemstvím – její matka odmítá mluvit o rodině zemřelého otce. První střípky pravdy tak Viola nečekaně odhalí až ve chvíli, kdy se jako dospělá ocitá na dramatické životní křižovatce. Východisko z těžké situace vidí v nečekané závěti svého dědečka, o jehož existenci neměla ponětí. Do klína jí spadly vzácné vinohrady, ale také polorozbořený vinný sklep. Třebaže o vinařském řemesle nic neví, rozhodne se Viola z ruin vybudovat nové vinařství a navázat na rodinnou tradici.
Střetne se s řadou překážek a předsudků, nepřízní osudu i lidskou zákeřností. Zažívá žhavá erotická vzplanutí a poznává odvrácenou tvář lásky, ale také skutečné přátelství. Na scéně se však objevuje chladnokrevný násilník zaměřený na mladé ženy a Viola se ocitá v jeho hledáčku. Jako mrazivé poselství ze záhrobí se jí navíc začíná zjevovat duch zesnulého dědy s tajemnými vzkazy, které je potřeba rozluštit. Nad Violou se postupně stahují temné mraky a začíná jí hrozit smrtelné nebezpečí…
Ponořte se do napínavého příběhu plného emocí, dráždivé erotiky, tajemna i nečekaných zvratů…


Poté se mi ozvala mladá česká autorka Michaela Štěchová, které teď v květnu u nakladatelství Ikar vyšla prvotina s názvem Anna zachraňuje svět. Na tuto útlou knížečku se moc těším. Už jsem do ní nakoukla a myslím, že se bude číst skvěle.


Anna zachraňuje svět 
Mladá dobrovolnice Anna přijíždí učit angličtinu do lombocké školy v Indonésii, kterou podporuje nezisková organizace z Evropy. Přitom se potýká se svérázným smyslem pro realitu zdejších obyvatel a pár dní předtím ještě s chaosem a kulturními rozdíly na sousedním hinduistickém Bali. Vysněný ostrovní ráj, jak ho známe z pouťových letáků, je mimo turistická ghetta natolik jiný, že nastalá absurdita v očích mladé Evropanky nemůže být větší. Svižně a vtipně napsaná próza Michaely Štěchové nabízí otázku, jestli v Indonésii může existovat láska, která ostrovy přenáší, a jestli se nakonec rozvojová pomoc ze Západu nedá konzumovat stejně jako cokoliv jiného…


A na konec tohoto článku mám ještě jednu zajímavou knihu. Vyhrála jsem ji na webu vaseliteratura.cz a má název Ach, ty Češky! Autorem je polský novinář Mariusz Surosz.


Ach, ty Češky!
Významný polský novinář a znalec českého prostředí pojednává ve své nejnovější publikaci Ach, ty Češky o osmi ženách z české historie a současnosti. Na půdorysu osudů těchto slavných (a mnohdy zapomenutých) osobností – např. Věry Čáslavské, Růženy Vackové, Adiny Mandlové, Petry Šáchové… – nám ozřejmuje širší dobové souvislosti a rozkrývá před námi dějiny našeho národa z perspektivy, která o nás vypovídá více, než si sami myslíme. Ach, ty Češky! jsou mistrovským dílem o naší národní povaze, našich komplexech i obrovské síle, zkrátka pestrou mozaikou českých dějin.

Kniha je doplněna o fotografie a jistě se z ní člověk dozví spoustu zajímavých informací.


A to je pro dnešní článek všechno. V dalších rozbalovačkách se můžete těšit na úlovky z Levných knih, antikvariátu, Knih Dobrovský a novinky z Mladé fronty. 

A abych vás navnadila trošku dopředu, můžete se těšit na dvě soutěže. Jedna odstartuje 1. června a soutěžit budete o knihu Emmy Riedové, která mi ji pro vás do soutěže věnuje. A další poběží v červenci, blog totiž v červnu oslaví dva roky, tak se bude rozdávat ☻ O jaké knihy si zasoutěžíte, kolik výherců bude, to zatím ještě nevím, ale myslím, že na jednu výhru už tip mám. Sledujte tedy můj blog, ať vám nic neunikne :)

Takže příští týden se těšte na Emmu Riedovou a brzy na další rozbalovačky.

Mějte se krásně...

Vaše Šárka ♥

3 komentáře:

  1. Na ty poháry touhy jsem hooodně zvědavá, tak čti rychle :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, Poháry budu číst až o prázdninách :) Teď vůbec nestíhám, mám ještě resty, a naštěstí paní autorce to vůbec nevadí. Takže potom si na ni udělám alespoň čas a nemusím spěchat a užiju si ji.
      Anna zachraňuje svět je tenoučká, psaná formou asi deníku, co jsem jen tak nakoukla, tak do té se pustím za pár dní, protože tu zhltnu hned :)

      Vymazat
    2. Jinak rychlostí čtení ti nemůžu konkurovat :)))

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥