středa 10. srpna 2016

Chvilka s klasikou #1


Krásný středeční podvečer všem knihomolům :)

Doufám, že dnešní článek zaujme nejen milovníky klasické literatury, ale i ty ostatní, kteří čtou klasiku jen okrajově. Mezi takové čtenáře se řadím také, ale strašně ráda bych to změnila. V klasice mám opravdu velké mezery. Sem tam si nějakou knihu pořídím, ale většinou na přečtení teprve čekají.



Asi před rokem, možná už dvěma, jsem si pořídila v Neoluxoru toto krásné vydání Tří tragédií Williama Shakespeara. Navíc kniha byla ve výprodeji za nějakou směšnou částku. Poté jsem ji také zahlédla v Levných knihách.

Přiznám se, že divadelní hry strašně nerada čtu. Prostě mi vadí ten formát, ale je to fakt ostuda, když řeknu, že jsem nečetla ani Romea a Julii. Ale já to jednou napravím. Proto jsem si tuto krasavici také pořídila.


Kniha vyšla u nakladatelství Odeon v roce 2012. Obsahuje tři tragédie – Romea a Julii, Hamleta a Othella. Obsahuje nádherné ilustrace Petera Uchnára.

Romeo a Julie
Romeo a Julie, jedna z nejslavnějších a nejčastěji uváděných Shakespearových her, je symbolickým příběhem neutuchající lásky. Adaptace slavného dramatu představí mladým čtenářům toto klasické dílo v podobě komiksu, v němž znovu ožije tragický příběh mladých milenců z italské Verony ve třináctém století. Nenávist, která panuje mezi rody Monteků a Kapuletů, není ve Veroně žádným tajemstvím. Navzdory tomu však k sobě Romeo Montek a Julie Kapuletová zahoří láskou. Potyčky mezi příslušníky obou znesvářených rodů vedou k nucenému odchodu Romea do vyhnanství a řada nešťastných náhod a nedorozumění spěje k nevyhnutelnému tragickému konci obou milenců.


Hamlet
Hamlet je slavná tragédie pojednávající o jednom dánském královském rodu. Hamletovi zemře otec, král dánský, a hned záhy si jeho ovdovělá žena (vystupující jako Královna) vezme za muže králova bratra, Claudia (vystupující zde jako Král).
Zde začíná náš příběh, a sice asi dva měsíce poté, co král zemřel. Horacio, jeden z nejvěrnějších služebníků, je přivolán stráží na cimbuří, protože viděli ducha, který vypadal úplně stejně jako bývalý král. Přizvou tedy i Hamleta, která si s otcem povídá a zjistí, že Claudius jej ve spánku zabil tím, že mu nakapal jed do ucha. Hamlet slíbí, že otcovu smrt pomstí...


Othello
Othello patří mezi nejznámější tragédie Williama Shakespeara.Strhující příběh velké lásky, zrady a žárlivosti ovšem lze číst i jako hru o stále aktuálních tématech,mezigeneračních sporech a konfliktech mezi různými kulturami.



Patří William Shakespeare mezi vaše oblíbené autory? Určitě mi napište. Těším se na vaše komentáře :)

Tak to je pro můj dnešní článek všechno. Určitě se zase někdy s klasikou objevím.

Mějte se krásně a čtěte :)

Ahoj Šárka ♥

7 komentářů:

  1. Tyhle jsou zrovna úžasné. Mám strašně ráda přednášky profesora Hilského na toto téma na youtube. Když si člověk poslechne tu přednášku o konkrétním díle a pak přečte, vidí příběh najednou úplně jinak a formát divadelní hry nevadí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aha, tak to se budu muset na youtube podívat. Děkuji za tip, Káťo :)

      Vymazat
  2. Oooo. Kdysi meli neco podobneho v levne knize a ja zavahala. Takova skoda... Shakespeara mam rada...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. abych byla presnejsi, meli neco v cerne vazbe, ale uz si nepamatuji, ktere hry to byly

      Vymazat
    2. Máš pravdu, měli v LK ještě jednu knihu a měla asi i větší formát než tato. Docela lituji, že jsem ji nekoupila.

      Vymazat
  3. Tohle vydání vypadá strašně hezky, myslím, že mám po delší době zase must-have knížku :) Ilustrace a krásná vazba, to mi prostě asi nedá spát :D Jinak zrovna Hamlet je jednou z mých nejoblíbenějších her vůbec, Romeo a Julie s Othellem jsou ale také parádní. Shakespeare byl velký pán!
    fiamorisrunning.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc se mi to vydání líbilo a tenkrát bylo opravdu za hubičku. Jsem teď ráda, že knihu mám doma ♥

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥