sobota 21. května 2016

Knižní přírůstky 35

Přeji vám všem krásný, sobotní večer :)

Mám tady pro vás několik mých nových přírůstků z Levných knih. Za poslední dobu se mi docela nahromadily, ale kupovala jsem vždy po jedné nebo po dvou, tak jsem si říkala, že počkám, až jich bude víc. A už jich je víc než dost :D


Kašmírový šál od Rosie Thomasové mě na první pohled zaujal obálkou, takže jsem potom doma študovala, jestli i obsah by mě mohl oslovit. No a příště už knížka putovala do košíku :))

Anotace:
Uhrančivý příběh… Potěšení z četby od začátku až do konce! Novomanželka Nerys Watkinsová opouští velšský venkov a následuje manžela do misie v Indii. Přímo v srdci Kašmíru objevuje nádherné město na jezeře – Šrínagar –, kde Britové žijí na luxusních dřevěných hausbótech, tancují, flirtují a zaměstnávají je jen klepy o sousedech. Dokonce i Nerys tu navazuje milostný vztah se zajímavým mužem s tajemnou minulostí… Jenže pak propukne válka a frivolnost nahrazuje strach žen, jejichž muži musejí odejít na frontu. Když se Nerys vrací po válce do Walesu, je z ní rozhodně jiná žena než ta, která se odtud před lety vydala do světa. Uběhnou dlouhé roky a Mair Ellisová vyklízí dům svých zemřelých rodičů. V zásuvce najde nádherně vyšívaný orientální šál. Vydává se do Kašmíru po stopách své babičky a spřádá nitky neuvěřitelného příběhu.


Mělo to smysl od Davida Menascheho jsem měla už chvíli v hledáčku. Obálka je sice přímo odpudivá, ale anotace zní velmi zajímavě.

Anotace:
Učitelovo poslední putování za základními životními lekcemi.
David Menasche se naplno věnoval práci středoškolského profesora angličtiny. Při výkladu navazoval se svými studenty jedinečné pouto – dodával jim optimismus při řešení osobních problémů a poskytoval cenné rady do života. Jednoho dne mu však diagnostikovali rakovinu mozku. Po šestiletém boji s nemocí skoro přišel o zrak, vzpomínky, pohyblivost a – co vnímal jako nejtragičtější – schopnost učit. Rozhodl se, že přeruší léčbu a třídu si udělá ze života. Rakovina ho obrala o minulost a celkem určitě mu vezme i budoucnost, ale nechtěl dovolit, aby mu ukradla i přítomnost. Na facebooku zveřejnil odvážný plán inspirovaný Kerouacovým románem Na cestě: vydat se na cestu napříč Amerikou v naději, že na vlastní oči uvidí, jak se daří jeho bývalým studentům. Ovlivnil nějak jejich životy? Do osmačtyřiceti hodin se mu ozvali studenti z více než padesáti míst a nabídli mu podporu a střechu nad hlavou. David cestoval třináct tisíc kilometrů a navštívil stovky studentů. Při své neohrožené pouti zjistil, že co od života chceme a potřebujeme snad všichni, je rodinné zázemí, tedy pocit bezpečí, ale i nezávislost, láska, dobrodružství. Mimoděk nás přiměl, abychom se zamysleli nad vlastním seznamem priorit.
Odvážný a inspirativní příběh o učitelském poslání a síle postavit se osudu.


Knih z nakladatelství Alpress teď mají v LK několik. Já si zatím vybrala dvě. 
První je Kdo je bez viny od Lisy Ballantyne.

Anotace:
Na jedenáctiletého Sebastiana padne obvinění, že zavraždil osmiletého kamaráda. Důkazy svědčí proti němu: krev na oblečení i výpověď náhodného svědka. Seb zločin popírá, navíc mu matka poskytne alibi. Zdánlivě jednoduchý případ se komplikuje, porota se ovšem musí shodnout – buď vinen, anebo nevinen. Nakonec vynese rozsudek, tím to však zdaleka nekončí…


A druhá kniha od Alpressu je Nejlepší přítelkyně od Christine Drews.

Anotace:
Katrin, matka tříletého Lea, je po návratu do rodného města na všechno sama, její muž Thomas pořád jen pracuje. Před školkou se seznámí s Tanjou, matkou malého Bena. Obě ženy se spřátelí. Když Katrin náhle zemře otec a ona nechce brát syna na pohřeb, neví si rady, kdo by se o malého chlapce postaral. Její nová přítelkyně Tanja se ochotně nabídne…


Knihu Dlouhá cesta domů od Ch. O. Hellera jsem si koupila naposledy... včera :)

Anotace:
O přežití, popření a vítězství. Životní příběh člověka, který zažil v mládí, jaké je to být synkem továrníka, pak ale následovala okupace a skrývání před nacisty. Válka skončila, ale tehdy jako sedmiletý se Charles Heller s Němci vypořádal po svém. Nyní, po 65 letech, se rozhodl vyrovnat se svou minulostí. Kdo byl tehdy oběť, a kdo kat? Po válce celá rodina emigrovala do Ameriky, kde se pan Heller stal váženým občanem a úspěšným obchodníkem. Na sklonku života se vrací do Čech, aby nám pomohl pochopit atmosféru tehdejší doby. Podaří se mu najít identitu oběti své poválečné odplaty?


Rozhoupaný dech Herty Müller se svým tématem také dotýká druhé světové války. Jsem zvědavá, jaké knihy budou.

Anotace:
Sedmnáctiletý Leo Auberg touží po úniku z každodenní nudy, chce zažít něco nového a vzrušujícího. Ale především si přeje zmizet z provinčního městečka, kde musí skrývat své pravé já. Z jeho přání se zanedlouho stane noční můra. „Byly tři hodiny v noci 15. ledna 1945, když mě hlídka odváděla. Přituhovalo, bylo -15 °C.“ Tak začíná mladý muž svůj příběh o deportaci do ruského pracovního lágru a pětiletém odloučení od rodiny, o životě v nelidských podmínkách, o všudypřítomné smrti, mučivém hladu a mrazu. V románu Rozhoupaný dech, za který získala v roce 2009 Nobelovu cenu za literaturu, Müllerová líčí osud německého obyvatelstva v rumunském Sedmihradsku, které bylo na Stalinův rozkaz odsunuto v dobytčích vagonech do ukrajinských pracovních lágrů, aby otrockou prací splatilo válečný dluh.


Dívku s devíti parukami od Sophie Van der Stap jsem objevila už dávno, když ještě byla ke koupi pouze za plnou cenu. Jelikož hodnocení nemá zas tak skvělé, váhala jsem s koupí. No ale v LK už jsem ji nenechala :)

Anotace:
Jedenadvacet let – čas večírků, randění, studia, cestování a poznávání světa. Alespoň do té doby, než Sophie, místo přednášky ve škole, poslouchá v ordinaci doktora K, proč se poslední dobou necítí ve své kůži – má rakovinu. Konec legrace? Skoro. Krásné a veselé studentce se přes noc zredukuje život na pobyt v nemocnici. Mezi jejími zdmi neobjeví jen svět bílých plášťů, upovídaných sestřiček a sexy doktorů, ale také společných pokojů, vypadaných vlasů a tužek na obočí. Aby si zachovala alespoň část „normálního" života, a zpočátku hlavně proto, aby zakryla ztrátu vlasů v důsledku chemoterapie, pořizuje si paruky. S každou z nich získává trochu jinou identitu, o něco víc lehkosti, hravosti, bezstarostnosti, stává se jiným člověkem. Sophie (hlavní postava a současně autorka) svou obtížnou cestu přirovnává k odysseovské pouti do rodné Ithaky. Na své pouti k uzdravení sbírá nesmírně cenné zkušenosti, učí se zvládat vlastní strach a vylepšovat vztahy s druhými lidmi. Všechno si pečlivě zapisuje. Píše o své pouti. O příhodách, které zažívá skrytá za svých devět paruk. Píše články do časopisu. A postupně vzniká kniha. Tato kniha. Sophiin příběh je svěže upřímný, se smyslem pro absurdno. Přiměje vás k úsměvu, když to nejméně čekáte. Především je to však příběh o dívce, která odmítá být pouze pacientkou s rakovinou.


Čaj s nápadníkem od Marjan Kamali mě zaujala docela i svou obálku, přičemž se mi zase až tak moc nelíbí? Je to normální? No nevím :D Tak jsem si přečetla anotaci, potom jsem zjistila, že i hodnocení je poměrně vysoké a tak jsem ji vzala. Uvidíme, jaká bude :)

Anotace:
Mína, která právě oslavila pětadvacáté narozeniny, strávila dětství v Íránu, než její rodina v roce 1979 emigrovala po islámské revoluci do New Yorku. O kulturních rozdílech mezi Východem a Západem by tedy něco mohla vědět. Jenomže co je to proti tomu, co dennodenně zažívá doma s matkou? Zatímco ona, ač je rodinou nucená studovat něco „praktického“ – tedy ekonomii –, tíhne k výtvarnému umění, její matka je matematička, jež se svému oboru oddává s až fanatickým zápalem, jen aby zaplašila stesk po Teheránu. A stejným způsobem přistupuje i ke svému nejoblíbenějšímu koníčku, jemuž se soustavně věnuje už několik let a kterým je hledání vhodného ženicha pro svou dceru – kvality jednotlivých mužů systematicky zpracovává do různých grafů a tabulek. Když se obě ženy, byť každá z jiných pohnutek, rozhodnou společně navštívit rodnou zemi, ani zdaleka netuší, jaký to na jejich život bude mít dopad…
Autobiograficky laděný románový debut Marjan Kamaliové, vyprávěný střídavě z pohledu obou ženských hrdinek, je poutavou historií jedné íránské rodiny na pozadí nástupu fundamentalismu a celospolečenských proměn , ale i ohromně barvitým exkurzem do íránských tradic či zdejší kuchyně.


V Levných knihách je momentálně k sehnání opravdu velké množství skvělých kousků. Mně se to líbí, mé peněžence samozřejmě už méně. Ale stejně tam musím vždy vlézt, když jsem v Pardubicích. A tam jsem minimálně jednou týdně :D

Četli jste některou z knih? Zaujala vás nějaká, že jste dostali chuť si ji také pořídit? Určitě mi napište :)

Mějte se krásně a čtěte :)

Vaše Šárka ♥


32 komentářů:

  1. Kašmírový šál jsem okukovala také, nakonec jsem ho nevzala. Četla jsem Dívku s devíti parukami a mně se moc líbila, takže ji opravdu doporučuji. Ale jistě, ne každému sedne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem zvědavá, jestli se mi bude líbit, každopádně se na ni těším :)

      Vymazat
  2. Ha, paruky me zaujaly, diky za inspiraci

    OdpovědětVymazat
  3. Ty brďo... všechny lezeme do stejného krámu a každá máme trochu jiné úlovky a všechny krásné. Já už nesmím ty stránky ani otevřít. Dneska jsem utratila takových peněz, že prostě nesmím... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabi, to je hrozné ty LK poslední dobou :D Vždy když jsem v Pardubicích, musím tam vlézt. Jenže tam jsem minimálně jednou týdně a vždy aspoň jeden kousek odnesu :D

      Vymazat
  4. To je nadílka :-) Já tam taky byla.....

    OdpovědětVymazat
  5. To jsou samé zajímavé knížky :) Minulý týden jsme byli v Praze a šli jsme kolem LK, ale bohužel 5 min. po zavíračce... myslela jsem, že mě klepne :( :( Tak jsme tam alespoň pak 10 min. zevlovali do výlohy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to by mě asi taky kleplo :D Ale zas zachránilo od útraty :D

      Vymazat
  6. Samé krásné úlovky :) Některé jsem ani neznala, ale zaujaly mě :) Hezké čtení :)

    OdpovědětVymazat
  7. Kasmirovy sal mam uz dva mesice koupeny a chystam se cist. Uz se docela tesim, ale je az tak sesty v poradi, tak uvidim, kdy se k nemu dostanu. Snad se bude libit :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám několik knih teď na pořadníku ke čtení, jsou to recenzáčky, tak musí dostat přednost :) Ale chci je omezit, aby se dostávalo taky více i na moje knížky, na které jsem teď neměla vůbec čas.

      Vymazat
  8. Šárko, moc pěkné úlovky jsi nastřádala :-)
    Přeji ti pěkné čtení.

    OdpovědětVymazat
  9. Jde vidět, že jsem v levných knihách už dlouho nebyla. Před měsícem jsem si odnesla domů dvanáct knih a jela přes celou Prahu, do Kladna až k nám na vesnici. Zátěž pro mou peněženku i záda, ale knihy vypadají moc dobře. :-) http://kniho.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zas chodím často a schraňuji po trochách :D Ale pro peněženku to vyjde nastejno, jen já se nenadřu :D

      Vymazat
  10. Moc pěkné knihy,vybrala bych si,některé připíši na seznam ;-).Dívku s devíti parukami jsem četla a je pěkná,zajímavý přístup,jak se vyrovnat s rakovinou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že tady mám už dva čtenáře, kterým se kniha Dívka s devíti parukami líbila. Těším se na ni ještě víc :)

      Vymazat
  11. Pekne prirustky se ti nahromadily Šárko :-)Preji pekne cteni a hezkou nedeli:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, moc děkuji :) Neumím nesyslit, prostě to vím a nejspíš s tím nic neudělám. Leda až nás jednou knihy vytlačí z domu :)) Právě tady sepisuji shrnutí za duben a to je tedy teprve hromada :D

      Vymazat
  12. Levné knihy, to je mor :) ale je dobře, že jsou. Člověk objeví knihy, které by za plnou cenu třeba přehlédl a přitom jsou úžasné. Přeji příjemné čtení.
    Kateřina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Přesně tak, je to mor, ale mají tam skvělé kousky :)

      Vymazat
  13. Krásné přírůstky koukám že nás zaujali dvě stejné knihy a to Dlouhá cesta domů a Rozhoupaný dech. :)
    Reading With Lucy/Cooking With Lucy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Dlouhou cestu jsem zahlédla u tebe, tu jsem v prodejně přehlédla :) Takže děkuji za inspiraci :)

      Vymazat
  14. Krásné přírůstky! :)
    Pořád se rozhoduji, zda se pro Nejlepší přítelkyni a Rozhoupaný dech do LK vrátit :)
    Čaj s nápadníkem mi v pátek (s dalšími knihami) přišla z buxu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Je to těžké rozhodování, já tam mám taky ještě pár knížek vyhlídlých, ale asi je tam už nechám. Už jich je moc :)

      Vymazat
  15. Šári, budu muset podniknout frontální útok na LK, tolik zajímavých kousků! Rozhodně jsi mě nalákala na knížky od Alpressu. A s tou obálkou - je to normální, mně se taky občas stane, že mě zaujme obálka, která se mi ale sama o sobě až tak nelíbí... Zkrátka není líbivá, ale zajímavá. :) Přeji krásný den :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kristý, určitě se do LK podívej, ale vezmi si pořádný batoh :) Mají tam opravdu krásné kousky :)
      Pěkný den i tobě :)

      Vymazat
  16. Ahoj, právě jsem si od tebe opsala knihy, které mne zaujaly. Pokud narazíš na knhu Leontina zahrada kup si ji - moc pěkné počtení.....
    Dneska se tam vypravím uvidím co ukořistím....hezkou neděli přeji Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, moc děkuji za komentář, jsem ráda, že jsi se u mě inspirovala. Na Leotinu zahradu se podívám, vyhledala jsem si ji na databázi knih a vypadá hodně dobře, děkuji za tip :) Měj se hezky :)

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥