čtvrtek 5. listopadu 2015

Přečtené knihy za měsíc říjen

Kolik knih jsem přečetla v říjnu? No... na to, že jsem nemocná, toho zas tak moc nebylo, mohlo by být více. Ale tak nezávodíme, že. Možná, že kdyby ten měsíc nefungoval internet, tak by se to projevilo :) 

Ale už ke knížkám...

V říjnu jsem dočetla knihu Vyšinutí od M. K. Krefelda, kterou jsem na konci září rozečetla. Přečetla jsem Kdo miluje nejvíc od Tess Stimson, My, sex a podpatky od Lucie Müllerové a Kamily Tomsové, Tonutí od M. K. Krefelda, Měl to být hezký život od Andrey Coddington a rozečetla V podezření Michaela Robothama. Takže zas tak málo toho nebylo, jak teď koukám :)

Z knihy Vyšinutí jsem byla trošku rozpačitá, představovala jsem si, že se děj bude ubírat trochu jiným směrem. No, člověk by si neměl dopředu linkovat děj, že :) Ale kniha jako taková se mi líbila.

Anotace:
Stopy vedou do Stockholmu, na místo temnější než peklo. Dánský kriminalista Thomas Ravnsholdt, přezdívaný Havran, se jen stěží vypořádává se smrtí své ženy, kterou neznámý pachatel brutálně zavraždil v jejich bytě. Je postaven mimo službu, útočiště hledá na staré lodi kotvící na kanálu v kodaňské čtvrti Christianshavn. Z osamělého přežívání jej vytrhne kamarád, když ho požádá o pomoc při pátrání po dívce, jež před několika lety beze stopy zmizela. Vše nasvědčuje tomu, že ji někdo prodal mezinárodnímu zločinci Slavrosovi, muži, který po Evropě vlastní síť nevěstinců. Vyšetřování zavede Havrana do švédské metropole. Nastává závod s časem - a také se sadistickým vrahem, který své oběti vystavuje na vrakovištích a jenž si právě vyhlédl další kořist.



Pokud si chcete přečíst recenzi, můžete zde.

Hodnocení: 4/5

Tess Stimson mám ráda, i když třeba Otevřené manželství mě nenadchlo, Hra na lež se mi moc líbila a stejně tak Kdo miluje nejvíc. Styl autorky mi prostě sedí a rozhodně si pořídím nějakou další knížku.

Anotace:
Jsou ženy, které zvládnou cokoliv. Až na pár věcí. Těch nejdůležitějších.
Clare Eliasová od začátku těhotenství ani na vteřinu nepochybovala, že bude dobrou matkou. Vždycky přece všechno zvládla: je majitelkou prosperující sítě květinových síní, má hezkého (a o deset let mladšího) manžela Marka, který je jí po všech stránkách oporou. Clare se zkrátka vždy vydařilo vše, na co sáhla. Proč by se tudíž měla obávat něčeho tak přirozeného, jako je mateřství.
Pak ale dvojčata přijdou na svět a Clare najednou zjišťuje, že nezvládá vůbec nic. Zoufale sedí na posteli a snaží se nevnímat, že má kruhy pod očima, neumyté vlasy a pobryndané tričko. Odjakživa tvrdila, že chůva nikdy nepřekročí práh jejího domu, ale teď ví, že pokud nevyhledá pomoc, zhroutí se.
A tak do života Eliasových vstoupí mladá a půvabná Jenna, která péči o děti zvládá s profesionální nonšalancí. Její příchod však nepřinese pouze příjemné změny: Marc se najednou začne chovat odtažitě, pak vážně onemocní jedno z dětí… a následná smršť událostí postaví Clare – a vlastně i Jennu – do situace, v níž by se nechtěla ocitnout žádná žena na světě.



Recenzi najde zde.

Hodnocení: 5/5

Knížce My, sex a podpatky jsem se celkem dlouho vyhýbala. A přitom to byla tak skvělá a vtipná oddechovka. Mám doma ještě volné pokračování My, sex a aférky, takže si ji někdy brzy na relax dám.

Anotace:
Inteligentní a lehce potrhlá rozvodová právnička Klára a úspěšná veterinářka s nebezpečně prořízlou pusou Anna jsou nejlepší kamarádky. Anna je chodící magnet na průšvihy a její život plný zmatků představuje dokonalý protiklad spořádané a vyrovnané Kláry žijící v poklidném a fungujícím manželství. Přesto si tyhle ženy byly souzeny. Spojují je roky skvělého přátelství, peripetie v lásce i sexu, botník plný krásných lodiček na jehlových podpatcích a také jejich dva kamarádi: něžně hysterický gay Jára a Ivana – Casanova mezi holkami, co jsou na holky. Kniha My, sex a podpatky zachycuje zhruba dva roky jejich života, kdy se toho vážně hodně stalo. Každý z hrdinů něco hledá a každý se to pokouší najít svým vlastním, leckdy tragikomickým způsobem. Anně schází alespoň trochu „normální“ chlap, Kláře dítě a alespoň trochu „normální“ kamarádka, Ivana bojuje s finanční krizí a Jára se potýká s pološíleným otcem a až příliš dokonalým přítelem. Všichni se snaží urvat ze života to své, vzájemně se podporují a zachraňují. Autorky vsadily na břitký a ironický humor, lehký jazyk a spousty úsměvných příběhů. Popisují život, jaký skutečně je. Těžký a složitý, ale také neskutečně vtipný a táááák krásný!



Recenzi si můžete přečíst zde.

Hodnocení: 5/5

K další knize od M. K. Krefelda Tonutí jsem přistupovala trochu skepticky, už jen kvůli politickému tématu. Nakonec se mi líbila i víc než Vyšinutí, i když hodnocení jsem dala stejné, Tonutí bych ještě půl hvězdičky přidala. Moc zajímavé čtení.

Anotace:
Populární detektiv Havran v novém kriminálním thrilleru bestsellerového dánského autora.
Jedenáct nahých mužů, utopených ve speciálních boxech. Děsivý případ z dob NDR. Odhalená nevěra a agent Stasi, který zešílel. Za Thomasem Ravnsholdtem, přezdívaným Havran, přichází mladá krásná Louise s žádostí, aby vypátral jejího zmizelého bratra. Osamělého expolicistu si podmaní nejen její půvaby, ale i naléhavost prosby. A tak se společně s Louise vydává do Berlína vstříc vzrušujícímu dobrodružství s neodolatelnou ženou... a vstříc sérii nepředstavitelně zvrácených zločinů.



Pokud chcete vědět víc, dočtete se v recenzi zde.

Hodnocení: 4/5

Na knihu Andrey Coddington Měl to být hezký život jsem se docela dost těšila, i když ležela v mé knihovně poměrně dlouho. Jako bych tušila, že to nakonec nebude pro mě to pravé ořechové. No... zase jsem očekávala něco trochu jiného. Takže pro mě průměr.

Anotace:
Měl to být hezký život je příběhem o lásce, americkém snu, ale i pádu, kdy hlavní hrdinka Dara přichází o všechno. Mladá žena využije nabídnutou příležitost a odchází do USA na postgraduální studium. Prostředí New Yorku přináší spoustu nových zážitků a také velkou lásku. Společně s Collinem zakládají rodinu a Dara se ocitne v prominentní čtvrti Upper West Side na Manhattanu. Prostředí New Yorku Daru inspiruje, realizuje se v práci a žije krásným plnohodnotným vztahem. Zdá se, že má opravdu všechno. Žije svůj sen... Osud mu ale nepřeje. První rána přichází, když brzy po narození vytouženého dítěte bojuje pár o jeho život. Když už se vyčerpané Daře zdá, že se vše začíná obracet k lepšímu, neočekávaně osud zasáhne podruhé, tentokrát však už nenávratně.



Kratičkou recenzi na knihu najdete zde.

Hodnocení: 3/5

V podezření Michaela Robothama už mám od včerejška dočtenou, takže chystám recenzi. Nejpozději zítra by měla být hotová. Ale už dopředu vám řeknu, že jeho Řekni lituji se mi líbilo víc.

Anotace:
Zdá se, že se Josephu O’Loughlinovi, špičkovému klinickému psychologovi, v životě daří – má nádhernou ženu, milující dceru a úspěchy v zaměstnání. Stačí však málo a jeho dokonalý život se stane noční můrou. Vše začne ve chvíli, kdy je přizván k vyšetřování smrti neznámé mladé ženy a zároveň musí řešit složitou situaci se svým problémovým pacientem. Pronásledován obrazy rozbodaného dívčího těla se vydává na cestu, jež vede do nejtemnějších zákoutí lidské mysli. Aby dokázal zastavit vraha a zachránit svou rodinu, je nucen riskovat vše…




Takže to je za měsíc říjen všechno, budu ráda, když mi do komentáře třeba napíšete nějaký tip na knihu, která vás právě v říjnu naprosto okouzlila.

Mějte se krásně :)

Noel...


2 komentáře:

  1. Přečíst 6 knih za měsíc je slušné číslo :) To mně se v říjnu podařily jen 2 :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To vůbec nevadí. Kdybych byla v práci, tak to nepřečtu ani náhodou. Ale zas když jsem doma, si říkám, že to mohlo být i víc :)

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥