úterý 3. listopadu 2015

Můj knižní tip #17

Vítám vás u pravidelného knižního tipu :)

Dnes bude trošku jiný. Vyberu tři žánry a z každého po jedné knize, na kterou mám zálusk. Tak jdeme do toho.

THRILLER - z mého oblíbeného žánru bych pro dnešek vybrala Pod kůží autorky Sabine Durrantové. Knihu vydalo nakladatelství Paseka, na jejichž stránkách jsem ji také objevila a okamžitě putovala na můj seznam.

Anotace:
Gaby Mortimerové na první pohled nic nechybí - je hvězdou populárního ranního televizního programu, matkou osmileté dcerky, s manželem Philipem, úspěšným finančníkem, vlastní luxusní dům na londýnském předměstí. Když však jednoho rána narazí při běhu v místním parku na mrtvolu neznámé dívky a uvědomí o nálezu policii, uvede do pohybu sled událostí, které její život nenávratně změní.
Mohla za to skutečnost, že se těla dívky dotkla a pak policistům tvrdila opak? Nebo souhlas s tím, že bude vyslechnuta bez přítomnosti právníka? A kde se berou další a další stopy, jež naznačují spojitost zavražděné s Gaby a její rodinou? Zatímco šokovaná žena zjišťuje, že se v případu stala hlavní podezřelou, její svět se začíná hroutit: Philip, se kterým procházela v poslední době manželskou krizí, odjíždí narychlo na služební cestu do Singapuru, dům se ocitá v obležení senzacechtivých novinářů, v televizním programu je nahrazena moderátorkou, která o její roli už dlouho usiluje. Zachrání Gaby její pokus pustit se do vyšetřování na vlastní pěst?
Psychologický thriller britské autorky, ve kterém nelze nikomu věřit a vše je jinak, než se na první pohled zdá, čtenáře nepustí až do poslední stránky a svého zcela nečekaného vyústění.


ROMÁN - z románového žánru jsem vybrala knihu, která je sice na buxu řazena do literatury pro mladší dívky, ale myslím, že si ji bude moct přečíst kdokoli. Anotace je totiž moc zajímavá. Knihu napsala Rebecca Donovan a jmenuje se Důvod dýchat.

Anotace:
V poklidném městě Weslyn, kde se většina lidí stará jen o to, zda jsou vidět a s kým, by se Emma Thomasová nejraději stala neviditelnou. Patří k nejlepším studentům, ale má spoustu starostí, aby zůstala nenápadná a nevzbudila žádnou pozornost. Musí nosit dlouhé rukávy, aby zakryla své modřiny a nikdo nezjistil, jak vzdálený je její skutečný život od dokonalosti.
Jednoho dne však vstoupí do jejího života láska. A ta ji donutí si uvědomit, že i ona je člověk a zaslouží si plnohodnotný život - a to i za cenu odhalení strašného tajemství, které se zoufale snaží skrývat.
Příběh jedné dívky o lásce, která mění životy, o nevýslovné krutosti a nečekané šanci na vykoupení se z pekla.


LITERATURA FAKTU - BIOGRAFIE, OSUDY
Z tohoto žánru jsem vybrala knihu, která mě zaujala, když jsem chystala příspěvek o knižních novinkách na měsíc září. A sice také proto, že se šikana dotkla mé rodiny, i když jsem si vždycky myslela, že „to se přece stává jiným“. Není to tak, stát se to může kdykoliv, komukoliv a pokud se jedná o vaše dítě, je to příšerné.
Tedy kniha Ten den jsem se rozhodl zemřít od Jonathana Destina.

Anotace:
Mrazivý příběh šikanového chlapce.
Pět let trvající šikana ve škole i mimo ni, drastický pokus o sebevraždu upálením a zhruba pět let trvající léčení a boj o návrat k normálnímu životu… to je ve stručnosti obsah knihy – svědectví osmnáctiletého Jonathana zvaného Jojo. Obézní introvertní hošík trpící dyslexií se přímo nabízí jako terč nejprve posměšků, pak i vyhrůžek a bití. Má pocit, že mu nikdo nemůže pomoci a že by smrt byla vysvobozením. Dlouho se zaobírá tím, jak svůj život ukončit, až se po zhlédnutí nějakého dokumentu rozhodne upálit.


Zaujala vás některá z knih?
Budu ráda, když mi napíšete :)

Krásný slunečný den s poutavou knihou :)

Noel...

6 komentářů:

  1. Musim rici, ze ani jedna kniha neni muj salek kavy. Ale Duvod dychat me zaujal ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak třeba se příště trefím do vkusu :) Ale ten Důvod dýchat opravdu vypadá zajímavě...

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. To ano, za chvíli už bych si mohla vyhradit místnost jen na knihy, kdybych nějakou navíc měla :) A vůbec by to nebylo špatné :)

      Vymazat
  3. Dobrý výběr knih, zaujala mne ta první Pod kuzí. Sice nečtu tento žánr, ale anotace mne zaujala. .

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥