neděle 22. listopadu 2015

Když nové knihy vytlačují starší...

Poslední dobou jsem si všimla, jak mi nově nakoupené knihy nepěkně posouvají vzad ty starší. Také se vám to stává? Že nakupujete a čtete ty „čerstvé“ a ty „ostatní“ stále čekají? Dívala jsem se na databázi knih, kde si vedu evidenci, abych věděla, jaké knihy vlastně mám, protože je pochopitelně všechny nemám na očích a také když objednávám, aby se mi nestalo, že objednám některou podruhé. Samozřejmě, že se mi to už taky stalo :) Takže jsem se tam tedy dívala a zjistila, že nemám ještě přečtené knihy, které jsem koupila už v roce 2012. No to je ostuda. Taky z minulých vánoc mám nepřečtené knihy. Hrůza. 

Takže jsem se rozhodla, že si udělám seznam a nebo přímo hromádku a z ní budu odebírat :) Takže až teď přečtu recenzní výtisky, kterých se mi docela nakupilo, zkusím jet pěkně podle seznamu a postupně ho doplňovat, až budou některé knihy přečtené. Aby ty starší knihy nezůstávaly pořád VZADU.

První seznam dvaceti knih je tady. Budu číst podle chuti a nálady, ne po řadě, jak je napsáno.

Prozrazení - Sam Hayes
Parazit - Ruth Newman
Přistižen: Harlan Coben
Bílá vlčice: Theresa Révay
Hluboké rány - Nele Neuhaus
Slepota - Robin Cook
V šedých tónech - Ruta Sepetys
Hypnotizér - Lars Kepler
Pokání - Ian McEwan
Noc ve Villette: Ingrid Hedströmová
Na Větrné hůrce - Emily Brontë
Učedník - Tess Gerritsen
Až na konečnou tmy - Greene, Baer
Muž jménem Ove - Fredrik Backman
Obětina - Sharon J. Bolton
Tajemství letního odpoledne - Kate Morton
Žena v kleci - J. Adler-Olsen
Hladový oheň - Erik Axl Sund
Deník mého stínu - Claire Kendal
Smrt má oči mojí dcery - Jessica Treadway



Poslední dvě knihy tedy nemám právě nejdéle, ale vím, že mám chuť si je brzy přečíst. No, jak se znám, určitě se mi nepovede stoprocentně se seznamu držet, to je prostě můj problém celkově v životě... jak mám něco naplánovaného, strašně mě to znervózňuje, mám pocit, že určitě to nevyjde z nějakého důvodu, nemám ráda lékaře na objednání, kadeřnici na objednání... prostě hrozně nerada plánuju. Ale tak jsem se o to pokusila a uvidíme :)
Mám aspoň takovou pomůcku, která mi připomene, které knihy vlastně už tak dávno mám a skoro o nich dnes ani nevím. I když tohle je opravdu jen malinkatý zlomeček :)

Tak pěkný nedělní večer :)
Noel...


14 komentářů:

  1. Tak to je naprosto přesně i můj problém :) Nedávno jsem koukala, že moje knihovnička je nějak podezřele plná. Odhalila jsem, že v ní mám přes dvacet nečtených knih, které pořád odsouvám.:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy jsem ráda, že je potřeba knihy přerovnat, protože pak objevím některé kousky, o kterých už ani sama nevím. A to je mám maximálně tři roky. Co budu říkat za deset let :)

      Vymazat
  2. Pěkný článek, já si v knihovně tak nějak stále udržuji 20 nepřečtených knih.. :D Vždy si říkám, že nové si koupím až se dostanu pod nějakých 10-15.. stále se mi to nedaří :D Jinak V šedých tónech velice doporučuji, je to moje nejoblíbenější knížka! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se právě už dostávám do stovek a stejně nedokážu odolat, když nějakou další objevím a prostě mám pocit, že ji nutně potřebuji. Asi opravdu nemoc :) :)

      Vymazat
  3. mám jednu poličku kde mám pouze nepřečtené knihy a když knihu přečtu teprve ji zařadím do knihovny ... to mi pomáhá v orientaci přečteno/nepřečteno ....

    také jsem dělala že v listopadu jsem zjistila že mám knihy jeste z lonských vánoc :D

    pomohlo mi si dávát knihy na hromádky koupeno v zaří, rijnu a tak dále a podle toho číst :)

    ted mám doma neco pres 20 knížek koupených od června do října a chci nejdrív precíst tyto a poté az ty co jsem koupila minulí týden :D

    další co mi hodne pomohlo je dát si velkou hromadu knih podle počtu stránek a číst ty co mají nejméne a to poté hromada rychle mizí :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi to chce trošku nějaký plán, tak uvidím, jak se mi povede se ho držet :)

      Vymazat
  4. já teď hrdinně čtu starší knihy -abych měla svědomí čisté :)

    OdpovědětVymazat
  5. Rozhodně si přečti tajemství letního odpoledne. Je to skvěla kniha! a jí škoda, vřele doporučuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slyšela jsem, že autorka píše moc hezky, takže doufám, že se ke knize co nejdřív dostanu, když tak dlouho čeká :)

      Vymazat
  6. Joojooo...i když jsem poslední dobou značně omezila nákupy, protože jsem zjistila, že ty knížky, co už mám doma jakou dobu mě už vlastně ani nelákají a nejradši čtu čerstvě koupené knihy, tak nechci, aby se mi to dělo pořád a pořád.
    Jednou jsem si chtěla udělat seznam nepřečtených knih, ale když jsem se dostala asi k číslu 60, tak jsem to vzdala... Od té doby jsem některé prodala, aby udělaly radost někomu, kdo si je fakt přečte, některé přečetla, ale stejně je to číslo určitě děsivé a já nevím, jestli ho chci vědět :D ale bylo by fajn a uspokojivé si pomalu odškrtávat veškeré resty. Většinou neplánuji předem, co si přečtu, vybírám náladově a instinktivně, ale možná bych si ten seznam udělat měla, pro vlastní dobro a dobro knihovničky, která by si oddechla, kdybych z ní vše přečetla :) Díky za inspiraci a popostrčení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky občas vyřadím i nějakou nepřečtenou, kterou jsem třeba koupila v nějaké zvláštní euforii a teď vím, že bych ji nejspíš nečetla. Taky čtu knihy podle nálady, proto jsem jich teď vybrala větší počet, aby bylo od všeho trochu :) Tak přeji pěkné čtení a ať nepřečtené knihy pěkně ubývají :)

      Vymazat
  7. To je přesné, mám stejný problém. Všichni se honíme za novinkami a přitom mezi staršími knihami máme tolik pokladů :-)
    Tak ať ti plán vydrží ;-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥