Recenze: Chemie smrti

Autor:                      Simon Beckett
Překlad:                 Tatjana Jandourková
Nakladatelství: Knižní klub
Rok vydání v ČR: 2010
Počet stran:           336

V Norfolku nedaleko zapadlé vesničky Manham je nalezeno znetvořené ženské tělo. Doktora Davida Huntera, který se v těchto odlehlých končinách snaží zapomenout na tragickou smrt svých blízkých, se tento nález dotkne i proto, že oběť – Sally Palmerovou – znal osobně. Když ho osloví místní policie s prosbou o pomoc při pátrání po vrahovi, nejprve odmítne. Poté, co se začnou objevovat v okolí další znetvořená těla, lidská i zvířecí, zasáhne vesnici vlna paniky a nikdo už nevěří nikomu. Podezření padne i na Huntera, jedině on však má dostatek znalostí na to, aby brutálního vraha odhalil a zastavil. Napínavý debut, který dovedně kombinuje metody forenzního vyšetřování ve stylu Patricie Cornwellové a žánr psychothrilleru.

Otevřela oči a první, co uviděla, byl ten nůž. Zvedla hlavu, aby se podívala na muže, který ho držel. Už nebyl důvod se na něj nedívat. Věděla, že se odtud živá nedostane, ať by ho mohla identifikovat nebo ne. I tak se jí stáhl žaludek, když pohlédla do jeho tváře a uviděla tam své obavy potvrzené. Znovu do ní strčil nohou. „Svlíkni to.“ Jenny se opřela o stěnu kvůli rovnováze, nejistě se postavila na nohy a neobratně si stáhla svatební šaty přes hlavu. Muž jí je vytrhl, odhodil a postavil se před ni. Držela hlavu skloněnou, ale cítila, jak si prohlíží její nahotu. Srdce jí bolestivě tlouklo. Když přistoupil blíž, ucítila jeho pach, jeho dech na svém těle. Bože, co chce dělat?

Vlastní recenze:
   Malá vesnička Manham v Norfolku si žila poklidným životem do té doby, než byla v jejím blízkém
okolí nalezena znetvořená ženská mrtvola v pokročilém stadiu rozkladu. O pomoc v pátrání po bestiálním vrahovi je policií požádán i místní lékař. V minulosti doktor David Hunter pracoval jako forenzní antropolog v Londýně. Do Manhamu odjel zapomenout na tragické rodinné události, které ho nesmírně trápily, a ve velkoměstě se s nimi nedokázal vyrovnat. Nyní spolupracuje s praktickým lékařem dr. Henrym Maitlandem, který je od nehody upoután na invalidní vozík. Stane se rovněž jeho přítelem. Vyšetřování probíhá na plné obrátky, ale v okolí přesto přibývají další mrtvoly, lidské i zvířecí. Mezi lidmi ve vesnici zavládne panika a nedůvěra. Nikdo nevěří nikomu. Může být vrah opravdu někdo z nich? Někdo, kdo žije mezi nimi?

Chemie smrti je prvním dílem série thrillerů s postavou doktora Huntera a opravdu mě nadchla. Je to výborně napsaný psychothriller, který udrží čtenáře v napětí do samotného konce. Velmi mě zaujaly také poznatky ze soudní antropologie, kterou se v minulosti a vlastně i nyní, zabývala hlavní postava knihy dr. Hunter. A v neposlední řadě mě zaujala knižní obálka. Ráda si přečtu i další autorova díla.

Britský novinář a prozaik. Píše pro vícero periodik, mj. The Times, The Daily Telegraph či The Observer. Než nastoupil dráhu žurnalisty a spisovatele na volné noze, strávil část života ve Španělsku a hrál na bicí v několika skupinách. Žije s manželkou v Sheffieldu. V devadesátých letech publikoval čtveřici psychologických románů. Celosvětovou pozornost mu však přinesla až série thrillerů s postavou doktora Davida Huntera. Premiérový díl - Chemie smrti (2006) - byl přeložen do sedmadvaceti jazyků. O rok, resp. tři roky později, k němu přibyla dvě pokračování, Written in Bone(Chladný popel) a Whispers of the Dead.

Hodnocení: 5/5
Knihu koupíte zde: bux.cz